Eκπαιδευτικές Δραστηριότητες

Το Εργαστήριο Balkan Mahabbet διοργανώνει κύκλους εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων ως μέρος του ερευνητικoύ προγράμματος «Ελλάδα – Βαλκάνια: πολυπολιτισμικότητα και αντι-εθνικιστικός λόγος» που πραγματοποιείται στα πλαίσια του ΕΠΕΑΚ ΙΙ του ΥΠ.Ε.Π.Θ και υλοποιείται στο Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Οι δράσεις στοχεύουν στην όσμωση με τις κοινωνίες, τους πολιτισμούς και την ιστορία της Ανατολικής και Νοτιο-ανατολικής Ευρώπης καθώς και της Μέσης Ανατολής. Επιχειρούμε να «κάνουμε μουχαμπέτι», να συνομιλήσουμε, να συνδεθούμε βιωματικά, να διερευνήσουμε τα σημεία επαφής μας με τους ανθρώπους που ζουν ή προέρχονται από αυτές τις κοινωνίες. Οι δράσεις ξεκίνησαν από το Χειμερινό Εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2005 – 2006 και συνεχίζονται σε ετήσιους κύκλους.

* Η ακριβής ώρα και ημερομηνία των δράσεων θα ανακοινωθεί μέσω e-mail σε όσους ενδιαφέρονται.

 

Επικοινωνία – ενημέρωση:

Γιώργος Αγγελόπουλος

Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών 

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

E-mail: ag at uom.gr, Τηλ.:  2310 891349, Fax: 2310 891337

 

Ελευθερία Ρόζα Βασιλάκη, Δρ. Ιστορίας και Πολιτισμού

Μετα-διδάκτορας ερευνήτρια προγράμματος ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΙΙ

Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών 

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

E-mail: vasilaki at uom.gr

 

Κύκλοι Δράσεων

1. Προβολές εθνογραφικών ντοκιμαντέρ σχετικών με τα Βαλκάνια και την Μέση Ανατολή

2. Προβολές κινηματογραφικών ταινιών σχετικών με τα Βαλκάνια και την Μέση Ανατολή

3. Επισκέψεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα

1. Πρόγραμμα προβολών εθνογραφικών ντοκιμαντέρ σχετικών με τα Βαλκάνια και την Μέση Ανατολή

Οι προβολές γίνονται, για αποκλειστικά εκπαιδευτικούς λόγους, σε αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (μεγάλη οθόνη, μονοφωνικός ήχος).

1. WE ARE ALL NEIGHBOURS, Tone Bringa, 1993, Μεγάλη Βρετανία

Μέσα από τον εθνογραφικό φακό της αμερικανίδας ανθρωπολόγου, παρακολουθούμε την σταδιακή, αλλά και ταχύτατη, φθορά των σχέσεων φιλίας και καλής γειτονίας στην πολυεθνική Βοσνία, μετά το ξέσπασμα του πολέμου.

2. WHOSE’S THIS SONG?, Adela Paeeva, 2003, Βουλγαρία

Αναζητώντας την καταγωγή ενός τραγουδιού που είχε ακούσει στην παιδική της ηλικία, η σκηνοθέτης ξεκινά μια περιπλάνηση στα Βαλκάνια. Η αναζήτησή της θα αποκαλύψει τις πολλαπλές μορφές αυτής της μελωδίας, που συναρτώνται με το περιεχόμενο που προσλαμβάνουν οι στίχοι σε διαφορετικές χώρες και γλώσσες (ερωτκό τραγούδι, θρησκευτικός ύμνος, στρατιωτικό εμβατήριο). Η συγκεκριμένη μελωδία («τραγούδι») είναι για την σκηνοθέτη η ζωντανή απόδειξη των πολιτισμικών δεσμών που συνδέουν τους αντιμαχόμενες εθνότητες της περιοχής.

2. Πρόγραμμα προβολών κινηματογραφικών ταινιών σχετικών με τα Βαλκάνια και την Μέση Ανατολή

Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ

Οι προβολές γίνονται, για αποκλειστικά εκπαιδευτικούς λόγους, σε αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (μεγάλη οθόνη, μονοφωνικός ήχος).

Επιλογή ταινιών – Επιμέλεια προβολών: Ελευθερία Ρόζα Βασιλάκη

Δρ. Ιστορίας και Πολιτισμού, Μεταδιδάκτορας Προγράμματος «Πυθαγόρας ΙΙ»

1. NO MAN'S LAND, Danis Tanovic, 2001, Βοσνία-Ερζεγοβίνη

Δύο τραυματισμένοι στρατιώτες, ο ένας Βόσνιος και ο άλλος Σέρβος, παγιδεύονται μαζί σε ένα χαράκωμα (no man's land) μεταξύ των γραμμών των αντιμαχόμενων πλευρών. Ένας τρίτος στρατιώτης (ένας Βόσνιος), που μοιάζει νεκρός, ξαναβρίσκει τις αισθήσεις του αλλά δεν μπορεί να μετακινηθεί, καθώς το σώμα του βρίσκεται παγιδευμένο πάνω σε μια νάρκη. Καθώς οι στρατιώτες καβγαδίζουν μεταξύ τους, οι εργαζόμενοι των σωστικών μονάδων του Ο.Η.Ε. και το διεθνές τηλεοπτικό δίκτυο - εξυπηρετώντας ο καθένας την δική του ατζέντα - εμπλέκονται στην υπόθεση. 

2. ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗ ΒΡΟΧΗ, Milcho Manchevski, 1995, π.Γ.Δ.Μ.

Σπονδυλωτή αφηγηματική ταινία τριών μερών που εναλλάσσεται μεταξύ Λονδίνου και π.Γ.Δ.Μ. και εμμένει στα ζητήματα της ελευθερίας του έρωτα και της διάβρωσης των ανθρώπινων σχέσεων από τη βία. Στο πρώτο μέρος, ένας νεαρός Ορθόδοξος μοναχός από τη π.Γ.Δ.Μ. προστατεύει μια νεαρή φυγάδα από την Αλβανία. Το δεύτερο μέρος απεικονίζει μια ιστορία αγάπης στο Λονδίνο. Στο τρίτο, η δράση επιστρέφει στη π.Γ.Δ.Μ. για να απεικονίσει τις αιματηρές εθνοτικές συγκρούσεις. 

3. UNDERGROUND, Emir Kusturica, 1995, Σερβία

Δύο φίλοι ασχολούνται με την παράνομη κατασκευή όπλων σ' ένα υπόγειο χώρο στο Βελιγράδι. Κάποια στιγμή ο ένας συλλαμβάνεται από τους Ναζί και οδηγείται στη φυλακή. Ο συνέταιρός του τον σώζει με την προϋπόθεση να τον προδώσει αργότερα, αφού καταφέρνει και τον πείθει για τριάντα ολόκληρα χρόνια ότι ο πόλεμος συνεχίζεται και γι' αυτό θα πρέπει να παραμείνει στη φυλακή.

4.  GOODBYE LENIN, Wolfgang Becker, 2003, Γερμανία

Τον Οκτώβριο του 1989 η μητέρα του Άλεξ, ενός ακτιβιστή της κοινωνικής προόδου και της βελτίωσης της καθημερινής ζωής στην Ανατολική Γερμανία, πέφτει σε κώμα. Ο Άλεξ βρίσκεται σε αδιέξοδο όταν η μητέρα του ανακτά την επαφή της με τον κόσμο οκτώ μήνες αργότερα. Η καρδιά της είναι τόσο ευαίσθητη που οποιοδήποτε σοκ μπορεί να την σκοτώσει και τίποτα δεν είναι περισσότερο αναπάντεχο από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου και τον θρίαμβο του καπιταλισμού στην αγαπημένη της πατρίδα. Για να σώσει την μητέρα του, ο Άλεξ μεταμορφώνει το οικογενειακό διαμέρισμα σε νησίδα του παρελθόντος, σε ένα είδος σοσιαλιστικού μουσείου και καταφέρνει να αποκρύψει από την μητέρα του, ξεγελώντας τη με υπέροχο τρόπο, τις κοσμογονικές αλλαγές στην Ανατολική Γερμανία. Ωστόσο, αυτό που ξεκινά ως αθώο ψέμα, ξεφεύγει από τον έλεγχο του Άλεξ, καθώς η μητέρα του νιώθει μέρα με την μέρα καλύτερα, θέλει να παρακολουθήσει τηλεόραση αλλά και να βγει από το σπίτι κάποια μέρα.

5. LILIA FOR EVER- Lukas Moodysson, 2002, Σουηδία

Η δεκαεξάχρονη Λίλια ζει σε ένα υποβαθμισμένο προάστιο κάπου στην πρώην Σοβιετική Ένωση. Η μητέρα της έχει φύγει να ζήσει στην Αμερική με το φίλο της, και η Λίλια περιμένει πότε θα της πουν να πάει κι εκείνη. Η μητέρα της, όμως, δεν της στέλνει ούτε γράμμα ούτε χρήματα, κι ύστερα από λίγο η Λίλια συνειδητοποιεί ότι έχει εγκαταλειφθεί. Μετακομίζει σε ένα μικρό, ερειπωμένο διαμέρισμα χωρίς ρεύμα και θέρμανση. Καταρρακωμένη και απένταρη, η Λίλια δεν ελπίζει πια σε τίποτα. Ο μόνος της φίλος είναι ο ενδεκάχρονος Βολόντια που κοιμάται καμιά φορά στον καναπέ της. Τα πράγματα, όμως, αλλάζουν, όταν η Λίλια ερωτεύεται τον Αντρέι. Εκείνος της λέει να τον ακολουθήσει στη Σουηδία και να ξεκινήσουν μια νέα ζωή. Ο μικρός Βολόντια ζηλεύει και βλέπει τον Αντρέι με καχυποψία, αλλά η Λίλια ετοιμάζει τα πράγματά της. Ξαφνικά, βρίσκεται καθισμένη σ' ένα αεροπλάνο με προορισμό τη Σουηδία, χωρίς να ξέρει τι θα γίνει στη συνέχεια.

6. ΩΡΑΙΑ ΝΕΚΡΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ, Dalibor Matanic, 2002, Κροατία

Η Ίβα και η Μαρία είναι δυο νεαρές ομοφυλόφιλες που αποφασίζουν να νοικιάσουν μαζί ένα διαμέρισμα. Στην πολυκατοικία τους ζουν διάφοροι περιθωριακοί, όπως μια πόρνη, ένας τύπος που κάνει παρέα με νεοφασίστες, ένας πρώην στρατιώτης, κι ένας περίεργος γέρος που κρύβει το θάνατο της γυναίκας του γιατί εισπράττει τη σύνταξή της. Τα προβλήματα του ζευγαριού ξεκινούν όταν οι γείτονές τους καταλάβουν ότι πρόκειται για λεσβίες, ιδιαίτερα όταν ένας γείτονας θα ερωτευτεί την Ίβα και θα δυσκολευτεί να αποδεχτεί τη σεξουαλική της ταυτότητα.

7. ΦΥΤΙΛΙ, Pjer Zalica,  2003, Βοσνία – Ερζεγοβίνη, Αυστρία 

H Τεσάνγε είναι μια μικρή πόλη στη Βοσνία, με ζεστούς, κατοίκους, ήσυχη ζωή, κεντρική πλατεία, παραδόσεις, καλούς γείτονες. Ωστόσο, αυτή η γραφική εικόνα δεν είναι παρά μια βιτρίνα που πίσω της κρύβει προβλήματα μεταξύ των εθνικών μειονοτήτων, εγκληματίες, πορνεία, δουλεμπόριο και διαφθορά. Και τότε, ξαφνικά, έρχεται η αναγγελία ότι ο πρόεδρος Κλίντον θα επισκεφτεί την Τεσάνγε, γεγονός που γεμίζει όλους τους κατοίκους της με μεγάλη χαρά. Με τα μάτια όλου του πλανήτη πάνω της, η πόλη μπορεί να προσβλέπει σε τεράστια εισροή ξένων κεφαλαίων και σε υποσχέσεις για ευημερία και ευτυχία. Άλλωστε, ο αμερικανός πρόεδρος έχει δεχτεί να γίνει ο σπόνσορας της πόλης. Το μόνο που μένει τώρα για να γίνει το όνειρο πραγματικότητα είναι να μπορέσει η πόλη να εξαλείψει τη σκοτεινή της πλευρά. Με την αντίστροφη μέτρηση να έχει αρχίσει, η πόλη έχει μόνον επτά μέρες για να δημιουργήσει μια αυτοσχέδια δημοκρατία και να μεταμορφωθεί στο ειδυλλιακό μέρος που υποτίθεται πως είναι.

8. Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΩΝ ΤΣΙΓΓΑΝΩΝ, Emir Kusturica, 1988, Γιουγκοσλαβία

Ο Πεχράν είναι ένας τσιγγάνος που έχει μεγαλώσει με την γιαγιά του σε μια παραγκούπολη του Σεράγεβο. Ερωτευμένος με την Άζρα, ονειρεύεται να κερδίσει πολλά χρήματα για να την παντρευτεί. Ο «νονός» Αχμέτ του προτείνει να τον ακολουθήσει στην Ιταλία για να κάνει περιουσία. Ο Πεχράν θα βρεθεί έτσι φυλακισμένος σε έναν κόσμο χωρίς ηθικούς δισταγμούς, υποχρεωμένος να συμμετάσχει σε παρανομίες, αφού για να επιβιώσει θα πρέπει να υποκύψει στους κανόνες του Αχμέτ. Το «ευρωπαϊκό όνειρο» θα παραμείνει απρόσιτο για τους τσιγγάνους και ο Πεχράν θα προσγειωθεί απότομα στην πραγματικότητα.

9. ΘΕΪΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ, Elia Suleiman, 2002, Παλαιστίνη

Ναζαρέτ. Ιερουσαλήμ. Ένα σημείο ελέγχου. Η πόλη μοιάζει ήσυχη, ωστόσο οι διαπληκτισμοί πληθαίνουν. Μια ιστορία έρωτα διαδραματίζεται ανάμεσα σε έναν Παλαιστίνιο της Ιερουσαλήμ και μια Παλαιστίνια της Ραμάλα που προσπαθούν να συναντηθούν μέσα από τα πολλαπλά εμπόδια που θέτει η πολιτική κατάσταση. Η γυναίκα δεν μπορεί να συνεχίσει πέρα από το σημείο ελέγχου ανάμεσα στις δύο πόλεις κι έτσι οι συναντήσεις του ζευγαριού διαδραματίζονται στο έρημο πάρκινγκ του checkpoint. Οι ανεκπλήρωτες επιθυμίες των δυο πρωταγωνιστών θα μεταφραστούν σε ηρωικές πράξεις μέσα από τις οποίες θα προσπαθήσουν να ανατρέψουν την κατάσταση τους.

10. LUNA PAPA, Bakhtiar Khudojnazarov, 1999, Αυστρία, Γερμανία, Ρωσία, Ελβετία, Γαλλία, Τατζικιστάν

Η Μαμλακάτ θέλει να γίνει ηθοποιός αλλά ζει σε ένα μικρό χωριό, σε μια άγονη περιοχή της Κεντρικής Ασίας, δίπλα σε μια μεγάλη θάλασσα. Για ποιόν λόγο το δεκαεπτάχρονο κορίτσι δεν θα πίστευε τον μυστηριώδη, όμορφο ξένο που διατείνεται ότι είναι φίλος του Tom Cruise; Το επόμενο πράγμα που θα μάθει είναι ότι είναι έγκυος και απελπισμένη να επανορθώσει την οικογενειακή τιμή, βρίσκοντας αυτόν που την αποπλάνησε. Πατέρας, κόρη και ο «διαφορετικός» αδελφός της Μαμλακάτ, εκκινούν για ένα άγριο και φανταστικό ταξίδι στα τοπία της Κεντρικής Ασίας, όπου η παράδοση και οι δεισιδαιμονίες συγκρούονται με το χάος του μεταμοντέρνου κόσμου.

11. ΟΣΑΜΑ, Siddiq Barmak, 2003, Αφγανιστάν, Ολλανδία, Ιαπωνία, Ιρλανδία, Ιράν

Μετά την επιβολή του νόμου του καθεστώτος των Ταλιμπάν, οι γυναίκες δεν μπορούν πια να εργάζονται, ούτε και να κυκλοφορούν στον δημόσιο χώρο χωρίς τη συνοδεία κάποιου αρσενικού μέλους της οικογένειας. Έτσι, ένα δωδεκάχρονο κορίτσι και η μητέρα του θα βρεθούν στα όρια της λιμοκτονίας. Η μητέρα αποφασίζει να μεταμφιέσει την κόρη της σε αγόρι. Με το όνομα «Οσάμα», το νεαρό κορίτσι ξεκινά ένα τρομακτικό ταξίδι καθώς θα προσπαθεί να αποφύγει την αποκάλυψη της ταυτότητάς της από τους Ταλιμπάν.

12. ΚΑΝΤΑΧΑΡ, Mosen Makhmalbaf, 2001, Ιράν, Αφγανιστάν

Η Ναφάς είναι μια δημοσιογράφος που γεννήθηκε στο Αφγανιστάν και μεγάλωσε με την οικογένειά της στον Καναδά. Ωστόσο, η αδελφή της έμεινε πίσω και στα χρόνια που μεσολάβησαν υπέστη ένα σοβαρό ατύχημα από έκρηξη νάρκης. Η Ναφάς λαμβάνει ένα γράμμα από την αδελφή της που της ανακοινώνει ότι σκοπεύει να θέσει σύντομα τέρμα στην ζωή της. Απελπισμένη να σώσει την ζωή της αδελφής της, η Ναφάς θα φτάσει στο Αφγανιστάν και θα ενσωματωθεί σε ένα καραβάνι προσφύγων που, για διάφορους λόγους, επιστρέφουν στον τόπο που βασανίζεται από τον πόλεμο. Καθώς ψάχνει την αδελφή της, η Ναφάς φτιάχνει ένα ξεκάθαρο και ενοχλητικό πορτραίτο του καθεστώτος των Ταλιμπάν και της επίδρασής του στην ζωή των ανθρώπων.

13. Ο ΚΥΚΛΟΣ, Jafar Panahi, 2000, Ιράν

Στην αίθουσα αναμονής ενός νοσοκομείου μια γυναίκα μαθαίνει ότι η κόρη της μόλις γέννησε ένα κορίτσι, ενώ ο υπέρηχος είχε προετοιμάσει την οικογένεια για την γέννηση ενός αγοριού. Η μητέρα τρομοκρατείται καθώς γνωρίζει ότι ο γαμπρός της θα εγκαταλείψει την κόρη της και τρέπεται σε φυγή όταν καταφθάνει η οικογένειά του. Στους δρόμους της Τεχεράνης, δυο ακόμη γυναίκες, στις οποίες μόλις έχει αποδοθεί προσωρινή χάρη, τρέχουν και σχεδιάζουν να μην επιστρέψουν στη φυλακή από την οποία μόλις βγήκαν. Στο μεταξύ, η φίλη τους Πάρι έχει αποδράσει από την φυλακή για να πραγματοποιήσει μια έκτρωση και συναντά μια άλλη γυναίκα που σχεδιάζει να εγκαταλείψει την κόρη της και θα βρεθεί σε λίγο άδικα κατηγορούμενη για πορνεία. Καθώς το αφήγημα στρέφεται από την μία γυναίκα στην άλλη, οι ιστορίες θα συναντηθούν μεταμορφώνοντας την κοινή αίσθηση απόγνωσης και αδικίας σε κάποιου τύπου συγγένεια και, ίσως, ελπίδα.

14. Η ΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑ ΓΥΝΑΙΚΑ, Marzieh Meshkini, 2001, Ιράν

Οι ιστορίες τριών Ιρανών γυναικών στο νησί του Kish. Η Χάβα περνάει την τελευταία της ημέρα με τον φίλο της Χασάν, καθώς την επομένη, στα ένατα γενέθλιά της, θα γίνει γυναίκα και σύμφωνα με τον ισλαμικό νόμο δεν θα μπορεί να συναναστρέφεται με ανθρώπους του άλλου φύλου. Η Αχόο συναγωνίζεται μανιωδώς με ένα γυναικείο ποδήλατο, σε πείσμα της αποδοκιμασίας όλων των ανδρικών μελών της οικογένειάς της. Η Χοόρα σε ένα καταναλωτικό ξέσπασμα, αγοράζει όλα τα πράγματα που πάντοτε ήθελε για τον εαυτό της.

15. ΜΕΘΥΣΜΕΝΑ ΑΛΟΓΑ, Bahman Ghobadi, 2000, Ιράν

Σε ένα απομακρυσμένο κουρδικό χωριό, στα σύνορα Ιράν-Ιράκ, πέντε ορφανά από μητέρα παιδιά προσπαθούν να επιβιώσουν κάτω από συνθήκες μεγάλης φτώχειας. Ο Αγιούμπ και η μικρή αδελφή του Αμενέ δουλεύουν στο παζάρι, μεταφέροντας ταυτόχρονα τον μικροσκοπικό άρρωστο αδελφό τους. Όταν μια νάρκη σκοτώνει τον λαθρέμπορο πατέρα τους, ο Αγιούμπ προσχωρεί με την σειρά του στους λαθρέμπορους για να εξασφαλίσει κάποιο εισόδημα στη οικογένεια. Η οικονομική πίεση μεγαλώνει καθώς η ασθένεια του μικρού αδελφού επιδεινώνεται και μια εγχείρηση στο Ιράκ είναι η μόνη ελπίδα. Μια πιθανή λύση αναφαίνεται με την διευθέτηση του γάμου της μεγαλύτερης αδελφής των παιδιών με κάποιον που υπόσχεται να πληρώσει το κόστος της εγχείρησης.

3. Πρόγραμμα επισκέψεων εκπαιδευτικού χαρακτήρα

1. Επίσκεψη γνωριμίας στον ΑΡΑΒΟ-ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Θεσσαλονίκης και ενημέρωση για τις δραστηριότητες  του.

2. Επίσκεψη γνωριμίας στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ Θεσσαλονίκης και ενημέρωση για τις δραστηριότητες  του.

3. Επίσκεψη γνωριμίας στο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ και ενημέρωση για τις δράσεις του σχετικά με τους εργαζόμενους μετανάστες.

4. Επίσκεψη γνωριμίας στο ΚΕΝΤΡΟ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ ΑΙΤΟΥΝΤΩΝ ΑΣΥΛΟ της Μ.Κ.Ο. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ και ενημέρωση για τις δραστηριότητες  του.

5. Επίσκεψη γνωριμίας στο ΣΤΕΚΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ και ενημέρωση για τις δραστηριότητες  του.

6. Επίσκεψη στο ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΛΕΤΩΝ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ ΤΟΥ ΑΙΜΟΥ και ενημέρωση για τις δραστηριότητες  του.

Αναζήτηση

Τοπική Γενική
 
powered by FreeFind



Eπικοινωνία


Xρηματοδότηση